Algemene voorwaarden Sfeervoorjou.nl
Deze algemene voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.
Deze algemene voorwaarden zullen worden gebruikt door alle leden van de Stichting Webshop Keurmerk met uitzondering van financiële diensten als bedoeld in de Wet Financieel Toezicht en voor zover deze diensten onder toezicht staan van de Autoriteit Financiële Markten.
Deze algemene voorwaarden gelden voor de volgende sites : www.sfeervoorjou.nl / www.kunstplantenvoorjou.nl / www.kunstkerstboomvoorjou.nl
Download hier de algemene voorwaarden.
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - DefinitiesArtikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemen bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Branchegarantie
Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 20 - Wijziging van de algemene voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
- Dag: kalenderdag;
- Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
- Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
- Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Stichting Webshop Keurmerk en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Sfeer voor jou B.V.
Vestigings- & bezoekadres:
Tasveld 14, 3417 XS, Montfoort
Bereikbaarheid:
Vanaf maandag t/m vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur
Telefoonnummer: +31 85 060 8026
E-mailadres: info@sfeervoorjou.nl
KvK-nummer: 56169981
Btw-identificatienummer: NL852003341B01
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
- indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
- als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
- als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
- bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
- De ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
- De consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
- hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
- hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
- de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
- de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
- de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
- de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
- de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
Artikel 11 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
- de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomstpaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 15 - Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Artikel 16 - Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht) De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.
5. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 17 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
4. Uiterlijk twaalf maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
8.Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.
Artikel 18 - Branchegarantie
1. Stichting Webshop Keurmerk staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Stichting Webshop Keurmerk aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Stichting Webshop Keurmerk een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.
2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Stichting Webshop Keurmerk en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Stichting Webshop Keurmerk. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Stichting Webshop Keurmerk, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.
Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 20 - Wijziging van de algemene voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk
1. Stichting Webshop Keurmerk zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
Adres Stichting Webshop Keurmerk: Willemsparkweg 193, 1071 HA Amsterdam
Bestellen
We hebben een breed assortiment op het gebied van decoratie. Ons assortiment zal zich voortdurend ontwikkelen, en regelmatig zul je dus nieuwe producten in onze shop kunnen zien.
De meeste sfeervoorjou.nl producten zijn via de winkelwagen en de online kassa te bestellen. Indien een product niet meer op voorraad is, zal deze niet meer op de site getoond worden. Heb je een specifieke vraag over een product, neem dan contact op met de klantenservice (klantenservice@sfeervoorjou.nl).
Alle op de site genoemde prijzen voor producten zijn inclusief BTW. De kosten voor verzending worden apart opgenomen (zie punt 3 voor de verzendkosten per gekozen verzendmethode).
De procedure is eenvoudig:
Bij de meeste producten is een grote groene knop te zien met een winkelwagen-logo. Als je daarop klikt wordt het product in de winkelwagen geplaatst. Als je klaar bent met winkelen dan kun je op het logo van "Mijn winkelwagen" drukken of op de link bovenaan op de pagina.
STAP 1: WINKELWAGEN
Je ziet hier de naam van het gekozen product met de gekozen maat, de productkosten, het aantal en de totale kosten. Je kunt hier ook een eventuele actiecode invullen die je per post of per mail ontvangen hebt. Je kunt ook het gewenste aantal aanpassen, en door te klikken op het 'vuilnisbak' icoontje verwijder je het product uit je winkelwagen. Druk bij wijzigen op "Winkelwagen bijwerken".
Door te klikken op de knop "ga door naar afrekenen" kom je in het volgende bestel scherm.
STAP 2: PLAATS BESTELLING
Doorloop het afrekenproces in vier eenvoudige stappen:
1) factuuradres:
Vul hier je naam, adres- en contactgegevens in. De met * gemarkeerde velden zijn daarbij verplicht. Met een vinkje in de checkbox kun je aangeven of je voor het gemak meteen een account wilt aanmaken voor je volgende bezoek. Daarnaast kun je hier ook kiezen om de aankoop te laten verzenden naar een ander adres.
2) verzending:
Hier kiest u uw gewenste verzendmethode;
- Reguliere zending via UPS - € 4,95 verzendkosten indien het bedrag van de bestelling minder is dan 20 euro, boven dit bedrag worden er geen verzendkosten gerekend;
- België - € 6,95 verzendkosten indien het bedrag van de bestelling minder is dan 20 euro, boven dit bedrag worden er geen verzendkosten gerekend;
3) Betaling:
Kies hier je de gewenste betalingsmethode: Ideal, Visa, Mastercard, IBAN Bank Transfer (overschrijving), Bancontact/Mister Cash (België).
4) Controleer je bestelling
Controleer of de door jou ingevulde gegevens correct zijn ingevoerd. Bekijk of je adres- en contactgegevens kloppen, of de betaalmethode klopt en of het gekozen product en de totaalprijs kloppen. Heb je nog een mededeling aan ons, bijv. een uiterlijke leverdatum i.v.m. een cadeau, dan kun je dat ook melden. Indien alle gegevens correct zijn ingevoerd en je akkoord gaat met de algemene voorwaarden van Sfeer voor jou, zet dan een vinkje in de checkbox en klik dan vervolgens op de knop "Bestelling plaatsen". Je wordt nu automatisch doorgelinkt naar het beveiligde betaalscherm (verzorgd door onze betaalprovider: Adyen).
STAP 3: BETALING
Heb je gekozen voor een bankbetaling - iDeal, Visa, Mastercard, Bancontact / Mister Cash (België), dan wordt je doorgelinkt naar een beveiligde pagina. Nadat de betaling bij je bank is afgerond adviseren wij je nog naar onze webwinkel terug te keren via de betreffende knop. Daarna krijg je de bevestiging van je bestelling te zien welke je ook per e-mail zult ontvangen.
Heb je gekozen voor “IBAN Bank Transfer", dan krijg je daarvan de bevestiging te zien, met de informatie die noodzakelijk is om vooraf te betalen. Dit bericht zul je ook per e-mail ontvangen.
Doordat al onze producten op voorraad zijn kunnen alle producten snel geleverd worden. Bij elk product staat vermeldt hoe lang het duurt voordat het product bij je thuis kan worden afgeleverd. Indien je meerdere producten met verschillende levertijden besteld zal de langste levertijd worden aangehouden. We proberen altijd om de producten te combineren om zo onnodige verpakkingmaterialen te besparen (wat weer beter is voor het milieu).
Ja, dat kan. Wij verzenden naast Nederland ook naar België. Als je het juiste land en postcode hebt geselecteerd, zie je direct de verzendkosten staan. Als je land er niet bij staat, verzoeken we je contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan via +31 85 060 8026 (kantooruren) of via klantenservice@sfeervoorjou.nl. We verzenden in principe naar alle Europese landen en zoeken voor je uit wat de exacte verzendkosten zijn.
Heb je een foutmelding gekregen ergens in het bestel- of betaalproces? Als deze melding voor je onduidelijk is, neem dan gerust contact met ons op. Kijk wel eerst even of het bedrag van je rekening is afgeschreven.
Betaalmogelijkheden
Je kan bij Sfeer voor jou veilig online betalen met de meest gebruikte betalingsmethoden. Onze website is volledig versleuteld zodat je zeker weet dat je gegevens veilig en betrouwbaar worden uitgewisseld (zie het 'slotje' voor de URL sfeervoorjou.nl).
Bij een internetbetaling komt veel kijken en zijn er meerdere partijen bij betrokken. Dus mocht je onverwacht problemen ondervinden, kijk dan eerst in onderstaande punten en probeer het eventueel nogmaals. Neem anders gerust even contact met ons op.
Bank betalingen worden direct afgeschreven. Je kan ter controle altijd inloggen bij jouw eigen bank. Wordt er niets afgeboekt, dan is er waarschijnlijk iets misgegaan.Via ons systeem krijg je een email met de opdrachtbevestiging. Controleer deze altijd op juistheid. Het bedrag moet overeenkomen met het bedrag dat van jouw rekening is afgeschreven.
Nee, de betaling is geheel gratis.
Op jouw rekeningafschrift en tijdens het betaalproces zal je sfeer voor jou als begunstigde van jouw betaling zien.
Voor speciale acties, evenementen en gifts gebruikt Sfeer voor jou actiecodes (waardebon/korting). Indien je van jouw aktiecode gebruik wilt maken, vul dan de actiecode in het desbetreffende vakje in het winkelmandje of kassa scherm.
Verzenden
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Afhankelijk van de waarde van de bestelling en gekozen manier van levering worden de volgende kosten gerekend:
Reguliere zending via UPS - € 6,95 verzendkosten indien het bedrag van de bestelling minder is dan 30 euro, boven dit bedrag worden er geen verzendkosten gerekend;- België - € 9,95 verzendkosten indien het bedrag van de bestelling minder is dan 30 euro, boven dit bedrag worden er geen verzendkosten gerekend;
Staat je land er niet bij stuur dan svp een bericht naar klantenservice@sfeervoorjou.nl en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.
Als jouw bestelling is verstuurd, krijgt je een e-mail met een link. Door deze link te openen krijg je automatisch inzicht in de leverstatus van jouw bestelling.
Doordat al onze producten op voorraad zijn kunnen alle producten snel geleverd worden. Bij elk product staat vermeldt hoe lang het duurt voordat het product bij je thuis kan worden afgeleverd. Indien je meerdere producten met verschillende levertijden besteld zal de langste levertijd worden aangehouden. We proberen altijd om de producten te combineren om zo onnodige verpakkingsmaterialen te besparen (wat weer beter is voor het milieu).
Je kan jouw bestelling ook op een ander adres laten afleveren. In het bestel scherm kan je aangeven dat je de levering op een ander adres wilt laten bezorgen. Dat kan bijvoorbeeld ook jouw werkadres zijn, als dat voor je beter uit komt.
Mocht we er niet in slagen om het pakket af te leveren, wordt het bij een van jouw buren overhandigd. Als ook dat niet mogelijk is, dan wordt het de dag erna nogmaals aangeboden. Lukt het dan ook niet om jouw bestelling bij je of jouw buren af te geven, dan wordt het pakket automatisch opgeslagen bij een ophaalpunt in de buurt. Uiteraard ontvang je hiervan een melding, zodat je het pakket kan afhalen op het moment dat dit je het beste uitkomt.
Ja, dat kan. Onze webshop berekent automatisch de bezorgkosten voor meerdere landen. Mocht jouw specifieke land er niet bij staan verzoeken we je contact met ons op te nemen, dan proberen wij je verder te helpen. Dat kan via +31 85 060 8026 (tijdens kantooruren of via klantenservice@sfeervoorjou.nl
De verzendkosten buiten Nederland zullen tijdens het afrekenen worden getoond. Mocht je land er niet bij staan neem dan contact op met onze klantenservice (klantenservice@sfeervoorjou.nl)
Ruilen en retourneren
Wij doen er alles aan om jouw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht je toch af willen zien van jouw aankoop, kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag dat het pakket door of namens jou in ontvangst is genomen.
Voor retourzending kan je onze retourprocedure hanteren.
- Tijdens de bedenktijd moet je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hou er rekening mee dat de persoon na jou ook betaald heeft voor een nieuw artikel.
- Je mag het product slechts in die mate uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden.
- De verpakking en toebehoren moeten (indien redelijkerwijs mogelijk) in nieuwstaat zijn zodat wij het weer direct kunnen verkopen. Gebruik daarom alleen transparante tape!! Duc tape of andere gekleurde tape beschadigt verpakking, waardoor je retour kan worden geweigerd. Zorg dus dat het netjes retour komt, hou rekening met de klant na jou.
- Na de retourmelding dient het product binnen 2 weken door ons ontvangen te zijn.
- Wij vergoeden het aankoopbedrag van het product minus de retourkosten zoals omschreven. Dit zal uiterlijk binnen 14 werkdagen gebeuren volgend op de dag waarop het artikel in goede orde retour is ontvangen. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode.
Sfeer voor jou behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren, wanneer het product gebruikt of beschadigd is.
Wanneer je een artikel wilt retourneren, neem dan graag binnen 14 dagen na ontvangst contact op met de sfeervoorjou.nl klantenservice (klantenservice@sfeervoorjou.nl).
Wij sturen dan vervolgens een retourlabel (via het ons bekende mailadres). Dit label kan worden uitgeprint en op de doos worden geplakt (graag over de al bestaande sticker op de doos). Het pakket kan worden afgegeven bij een agentschap van UPS. Retourneer liever geen artikelen zonder dat dit met ons is besproken.
De kosten van retouren die zijn aangemeld binnen 14 dagen zijn €6,95 per pakket (geldt alleen voor Nederlandse en Belgische afleveradressen). Voor alle andere landen kunnen de retourkosten worden opgevraagd via klantenservice@sfeervoorjou.nl
De klant is zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Indien het product in goede orde door ons is ontvangen zullen wij overgaan tot de terugbetaling van de aankoopwaarde (minus eventuele retourkosten waar van toepassing).
Retourrecht is niet van toepassing voor zakelijke klanten en uitverkoop artikelen.
Garantie en klachten
Sfeervoorjou.nl wil alleen de beste kwaliteit producten verkopen. Dat garanderen wij je. Mocht er onverhoopt tóch iets mis zijn met jouw product, dan willen wij dit altijd zo snel mogelijk verhelpen. Op alle artikelen die je bij ons koopt heb je vanzelfsprekend garantie. Als je een artikel ontvangt dat niet in perfecte staat verkeert of dat na enige tijd kapot gaat voorzien wij je graag zo snel mogelijk van de meest passende oplossing. De garantie op producten van sfeervoorjou.nl is 24 maanden.
De garantie geldt voor producten die beschadigd bij je aankomen en voor producten die na enige tijd defecten vertonen - mits bij normaal gebruik. Op alle producten geldt een garantieperiode van 24 maanden op fouten en gebreken. De aangeboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit waar je je als consument op kan beroepen. Indien je aanspraak maakt op de garantie zal sfeervoorjou.nl je tegemoet komen, door vervanging, ruilen voor een ander product, reparatie of terugbetaling (soms na voorafgaande controle van het product).
Er kan geen aanspraak gemaakt worden op de garantie:
- bij beschadiging door opzet- door nalatigheid- bij onoordeelkundig gebruik- nalatig onderhoud- bij normale slijtage- bij beschadiging door het niet, of niet juist, in acht nemen van de gebruiksaanwijzing (indien van toepassing)
Wanneer een artikel defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij je vriendelijk om zo snel mogelijk na ontvangst contact op te nemen met onze klantenservice via e-mail (klantenservice@sfeervoorjou.nl).
Wij ontvangen hierbij graag de volgende 3 foto's
1. Foto van het defecte artikel.
2. Foto van hoe het artikel was ingepakt.
3. Foto van het UPS verzendlabel.
Aan de hand van de foto's, zullen wij direct een juiste oplossing bieden.
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over onze producten en of dienstverlening. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Is jouw klacht na contact met onze klantenservice niet verholpen? Dan kun je een formele klachtenprocedure starten door jouw klacht schriftelijk of per e-mail in te dienen bij sfeervoorjou.nl.
Stuur jouw klacht onder vermelding van je naam, adres, woonplaats, e-mailadres, klantnummer of bestelnummer naar:
Sfeer voor jou B.V.
Tasveld14, 3417 XS, Montfoort
of stuur een e-mail naar klantenservice@sfeervoorjou.nl
Na ontvangst van je klacht krijg je van ons een bevestiging. Wij zullen jouw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kan je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is hier te vinden. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
1. Privacy policy
Het waarborgen van de privacy van bezoekers van de bezoeker is een belangrijke taak voor ons. Daarom beschrijven we in ons privacybeleid welke informatie we verzamelen en hoe we deze informatie gebruiken.
2. Wat bewaren wij op onze website en waarvoor?
Sfeervoorjou.nl, kunstplantenvoorjou.nl en kunstkerstboomvoorjou.nl maken gebruik van verschillende technieken om bij te houden wie de website bezoekt, hoe deze bezoeker zich op de website gedraagt en welke pagina’s worden bezocht. Dat is een gebruikelijke manier van werken voor websites omdat het informatie oplevert op die bijdraagt aan de kwaliteit van de gebruikerservaring. De informatie die we, via cookies, registreren, bestaat uit onder meer IP-adressen, het type browser en de bezochte pagina’s.
Tevens monitoren we waar bezoekers de website voor het eerst bezoeken en vanaf welke pagina ze vertrekken. De verzamelde informatie wordt alleen intern gebruikt en wordt niet doorgegeven aan andere organisaties voor commerciële doeleinden. Deze informatie wordt gebruikt om:
het zo snel en efficient mogelijk kunnen afhandelen van je bestellingje op de hoogte te stellen van updates van onze sitede inhoud van onze website te verbeterenje later te contacteren voor marketingdoeleinden
Onvoorziene doeleinden
Ons bedrijf kan de consumenteninformatie gebruiken voor nieuwe doeleinden die nog niet voorzien zijn in ons privacy-beleid. In dat geval, zullen wij contact met je opnemen alvorens jouw gegevens te gebruiken voor deze nieuwe doeleinden, om je op de hoogte te stellen van de wijzigingen aan ons reglement voor de bescherming van persoonlijke gegevens en om je de kans te bieden jouw deelname te weigeren.
3. Gebruik van cookies
Sfeervoorjou.nl, kunstplantenvoorjou.nl en kunstkerstboomvoorjou.nl plaatsen cookies bij bezoekers. Dat doen we om informatie te verzamelen over de pagina’s die gebruikers op onze website bezoeken, om bij te houden hoe vaak bezoekers terugkomen en om te zien welke pagina’s het goed doen op de website. Ook houden we bij welke informatie de browser deelt. Dit bestand houdt de sporen bij van de bezochte internetsite en bevat een aantal gegevens over dit bezoek.
4. Cookies uitschakelen
Je kunt ervoor kiezen om cookies uit te schakelen. Dat doe je door gebruik te maken de mogelijkheden van jouw browser. Je vindt meer informatie over deze mogelijkheden op de website van de aanbieder van jouw browser.
4. Google analytics
Deze site maakt gebruik van Google Analytics, Google Analytics is een van de meest verspreide en vertrouwde analytische oplossingen op het web en helpt ons te begrijpen hoe u de site gebruikt en manieren te vinden om de gebruikerservaring te verbeteren. Cookies van Google Analytics kunnen dingen bijhouden, zoals hoeveel tijd u aan de site besteedt en welke pagina’s u bezoekt, zodat we aantrekkelijke inhoud kunnen blijven produceren. De informatie die we verkrijgen, wordt, samen met het adres van uw computer (IP-adres), overgedragen aan Google en wordt door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten van Amerika. We hebben een gegevensverwerkingsovereenkomst met Google gesloten met betrekking tot de verwerking van verzamelde gegevens. We hebben Google niet toegestaan de verkregen informatie te gebruiken voor een van de andere Google-services. Google is echter wel in staat om informatie aan derden te verstrekken in het geval Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of als deze derden de informatie namens Google verwerken. We hebben hier geen verdere invloed op. Meer informatie over de verwerking van persoonlijke gegevens door Google Analytics is te vinden in het Privacybeleid van Google.
Opt-out
Als u het script van Analytics liever helemaal wilt blokkeren dan kunt u hier een opt-out plugin voor Google Analytics downloaden: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Met deze plugin telt uw bezoek niet meer mee in de statistieken van alle websites die Google Analytics gebruiken.
6. E-mail en mailinglijsten
Wij versturen onze e-mail nieuwsbrieven met MailChimp. MailChimp zal je naam en e-mailadres nooit voor eigen doeleinden gebruiken. Onderaan elke e-mail die geautomatiseerd via onze website is verzonden zie je de ‘unsubscribe’ link. Je ontvangt onze nieuwsbrief dan niet meer. Jouw persoonsgegevens worden door MailChimp beveiligd opgeslagen. MailChimp maakt gebruik van cookies en andere internettechnologieën die inzichtelijk maken of e-mails worden geopend en gelezen. MailChimp behoudt zich het recht voor om jouw gegevens te gebruiken voor het verder verbeteren van de dienstverlening en in het kader daarvan informatie met derden te delen.
7. Payment processors
Voor het afhandelen van een (deel van) de betalingen in onze webwinkel maken wij gebruik van het platform van Pay.nl. Pay.nl verwerkt je naam, adres en woonplaatsgegevens en je betaalgegevens zoals je bankrekening- of creditcardnummer. Pay.nl heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om je persoonsgegevens te beschermen. Pay.nl behoudt zich het recht voor jouw gegevens te gebruiken om de dienstverlening verder te verbeteren en in het kader daarvan (geanonimiseerde) gegevens met derden te delen. Pay.nl deelt in het geval van een aanvraag voor een uitgestelde betaling (kredietfaciliteit) persoonsgegevens en informatie met betrekking tot je financiële positie met kredietbeoordelaars. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van je persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op de onderdelen van Pay.nl's dienstverlening waarvoor zij derden inschakelen. Pay.nl bewaart je gegevens niet langer dan op grond van de wettelijke termijnen is toegestaan.
8. Verzendingen en logistiek
Als je een bestelling bij ons plaatst is het onze taak om jouw pakket bij je te laten bezorgen. Wij maken gebruik van de diensten van PostNL en DPD voor het uitvoeren van de leveringen. Het is daarvoor noodzakelijk dat wij je naam, adres en woonplaatsgegevens met PostNL en DPD delen. PostNL en DPD gebruikt deze gegevens alleen ten behoeve van het uitvoeren van de overeenkomst. In het geval dat PostNL en DPD onderaannemers inschakelt, stelt PostNL en DPD je gegevens ook aan deze partijen ter beschikking.
9. Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens door Sfeer voor jou BV en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van je beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, binnen een door jou genoemde organisatie, te sturen.
Als je je persoonlijke gegevens wenst te verbeteren of aan te passen, kun je dat doen via 'Mijn account' op de website, of door contact met ons op te nemen (zie het punt "Hoe neem je contact met ons op in verband met ons privacybeleid").
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, kunnen wij je vragen een kopie van je identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen twee weken, op je verzoek.
Sfeer voor jou BV wil er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link.
10. Wijzigingen in het privacybeleid
Wij behouden te allen tijde het recht ons privacybeleid te wijzigen. Op deze pagina vind je echter altijd de meest recente versie. Als het nieuwe privacybeleid gevolgen heeft voor de wijze waarop wij reeds verzamelde gegevens met betrekking tot je verwerken, dan brengen wij je daarvan per e-mail op de hoogte.
11. Hoe neem je contact met ons op in verband met ons privacybeleid ?
Als je vindt dat onze site niet in overeenstemming is met ons privacybeleid, of je wenst te reageren op ons privacybeleid, kun je contact met ons opnemen.
Onder vermelding van je naam, adres, woonplaats, e-mailadres, klantnummer of bestelnummer kan je op de volgende manieren contact met ons opnemen:
Per e-mail : info@sfeervoorjou.nl Per telefoon : +31 85 060 8026 Per brief : Sfeer voor jou B.V., Tasveld14, 3417 XS, Montfoort
Ons inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel is 56169981
Ons BTW-nummer is NL852003341B01
Tom van der Arend is de functionaris gegevensbescherming van Sfeer voor jou BV. Hij is te bereiken via tom@sfeervoorjou.nl
Algemene Voorwaarden
Klik hier voor de algemene voorwaarden.
Mijn vraag staat er niet bij, wat moet ik doen?
Als je antwoord hierboven niet bijstaat neem dan gerust contact met ons op. We staan voor je klaar!